Малюємо монохромний пейзаж соусом

Одним з найцікавіших матеріалів для малювання можна назвати соус. Це м’який матеріал для графічних робіт продається у вигляді брусків. У його складі присутні крейда, клей, барвник і глина, яка надає соусу особливі властивості при розчиненні в воді. Сьогодні ми будемо малювати монохромний пейзаж соусом. Розглянемо обидва прийому малювання соусом: сухий і мокрий.
Для малювання нам знадобляться:

  • папір,
  • олівець,
  • ластик,
  • кисті,
  • вода,
  • тканину для промаківанія кистей
  • палітра.

Невеликий шматочок соусу потрібно подрібнити в порошок і помістити в коробочку.

Матеріали для малювання соусом. Все готово можна починати!
Матеріали для малювання соусом. Все готово можна починати!

Мокрий прийом малювання соусом

Для першої картини візьмемо сюжет з човнами біля причалу. Композиція картини може бути доопрацьована з фотографії, яку ви зробили на прогулянці.

Пам’ятайте, що художник – НЕ фотограф, і тому не потрібно перемальовувати всі деталі, залишимо тільки важливі: два човни і трохи дерев, які згрупуємо в кілька тональних плям, які послужать нам декорацією.

Роблячи начерк, намалюємо один човен трохи нижче і ближче до глядача, щоб з’явилася плановість і глибина в картині.

Робимо начерк олівцем. Ми залишаємо тільки важливі деталі: два човни і трохи дерев
Робимо начерк олівцем. Ми залишаємо тільки важливі деталі: два човни і трохи дерев

У невеликій кількості води на палітрі розведемо порошок подрібненого соусу, отримавши світло сірий розчин. Перший шар зробимо по всьому листу, залишивши тільки ті місця, які повинні бути білі.

Перший шар соусу розчиненого у воді робимо по всьому листу, залишаємо білі місця
Перший шар соусу розчиненого у воді робимо по всьому листу, залишаємо білі місця

Після висихання, будемо додавати шар за шаром затемнюючи потрібні ділянки. Соус не вбирається повністю в папір, а залишається нестійким шаром на поверхні. Тому у нас є можливість виправляти помилки. Якщо раптом вийшло темно, можна ластиком висвітлити шар після висихання. Постарайтеся, щоб діапазон відтінків сірого був якомога багатшими, а чорних і білих було менше.

Додаємо соус шар за шаром затемнюючи потрібні ділянки
Додаємо соус шар за шаром затемнюючи потрібні ділянки
Постарайтеся, щоб діапазон відтінків сірого був якомога багатшими
Постарайтеся, щоб діапазон відтінків сірого був якомога багатшими

Перейдемо до деталей і тонким пензлем додамо темні відзеркалення у воді. Коли папір висохне, візьміть ластик і поступово висвітліть воду під човнами. Горизонтальні штрихи підкреслять відзеркалення і гладь річкової води. Перевірте, щоб краї картини були трохи затемнені. Такий ефект дозволяє виділити композиційний центр картини.

Промальовування деталей. Тонким пензлем додаємо темні відзеркалення у воді
Промальовування деталей. Тонким пензлем додаємо темні відзеркалення у воді
Після висихання паперу ластиком висвітлюємо воду під човнами. Підкреслюємо відзеркалення і гладь річкової води
Після висихання паперу ластиком висвітлюємо воду під човнами. Підкреслюємо відзеркалення і гладь річкової води

Сухий прийом малювання соусом

Друга картина буде виконана із застосуванням сухого шару. Це буде морський пейзаж, з нескладним придуманим сюжетом. Насипте на папір трохи подрібненого соусу і клаптем тканини розтирайте його по поверхні аркуша.

Сухий подрібнений соус розтираємо по поверхні листа
Сухий подрібнений соус розтираємо по поверхні листа

Потім широким пензлем, змоченим у воді, розмиваємо фон. Відділимо горизонт і гори на ньому.

Розмиємо фон пензлем змоченим у воді
Розмиємо фон пензлем змоченим у воді
Відокремлюємо горизонт і гори
Відокремлюємо горизонт і гори

Спочатку Вам, можлово, буде здаватися, що робота виходить неохайною. Не турбуйтеся за це, наступні шари будуть тільки покращувати малюнок. Зробимо розчин соусу більш насиченим і продовжуємо затемнювати море. Хвиля повинна бути прозорою, тому її не потрібно робити занадто темною. Після висихання паперу ластиком потрібно почистити ті місця, які стануть в подальшому білою піною і відблисками на воді. Камені на першому плані залишимо дуже світлими, щоб вони відрізнялися по тону від неба і моря.

Камені на першому плані відрізняються по тону від неба та моря
Камені на першому плані відрізняються по тону від неба та моря

У найтемнішому місці (під хвилею) зробимо штрихування брусочком соусу. Він залишає оксамитовий і насичений тон на папері. Тонким пензлем промальовуємо деталі. На завершення білою гелевою ручкою домальовуємо бризки та відблиски на воді.

Під хвилею робимо штрихування брусочком соусу
Під хвилею робимо штрихування брусочком соусу
Білою гелевою ручкою домальовуємо бризки та відблиски на воді
Білою гелевою ручкою домальовуємо бризки та відблиски на воді

Включивши фантазію сюжет картини можна доопрацювати. Це може бути пес, який вдивляється в далечінь, зграя птахів в небі, а на горизонті з’явиться самотній вітрильник. Всеж таки, картина – це одна історія яку розповів художник 🙂 .

На узбережжі в очікуванні. Папір. Соус
На узбережжі в очікуванні. Папір. Соус

Залишити відповідь