Літо – час подорожей та походів. Справжній художник обов’язково повинен працювати на пленері. Це колосальний досвід роботи з швидко мінливим освітленням. Доводиться малювати швидко, схоплюючи саму суть стану природи. Тому на природі пишуть етюди, начерки, готуючись до тривалих робіт на уроках малювання в студії. На вулиці чудова погода, і ми вирушаємо за етюдами на пленер у Пуща-Водицю.
Сьогодні ми розглянемо, як намалювати акварельний пейзаж з відображеннями у воді.
Давайте підготуємо матеріали:
- Планшет А4, на який кріпиться аркуш паперу
- Папір для акварелі
- Пензлі білячі №2, 4, 6
- фарби акварельні
- Ємність для води
- Масляна біла крейда
- Серветка для пензлей
Перед початком роботи уважно розгляньте ландшафт. Вам не потрібно перемальовувати кожне дерево і повторювати всі вигини берегів. Завдання з навчання полягає в тому, щоб навчитися позбавлятися від деталей. Ми виберемо великі форми: небо, вода, дальній план – ліс на березі, ближній план – піщаний берег.
Змочимо увесь аркуш та дочекаємося, коли він трохи висохне. Це необхідно робити завжди, щоб прибрати з листа жирові та клейові плями, які можуть заважати рівномірному нанесенню фарби. Масляною крейдою намалюйте лінії, де дерева з’єднуються з відображенням. Фарба не буде заповнювати ці місця, залишаючи білу розділову смугу. Це підкреслить відображаючу гладь води.
Зверніть увагу на хмари. Чим ближче до горизонту, тим вони легше та менше. Далі – небо стає блакитним, а хмари більші і тим більше контрастують з тіньню. Змочить площу на папері, де буде небо. Замалюйте небо у яскраво-синій колір, минаючи ділянки з хмарами. Розчинюємо фарбу водою, вона при цьому світлішає і продовжуємо переходити на горизонт. Намагайтеся працювати швидко, так щоб папір не встиг висохнути. Цей “вогкий” метод допомагає зобразити об’єкти легкими та світлими. Давайте зробимо тіні на хмарах. У синьому, додамо трохи коричневого зробивши сірий відтінок. Це будуть наші тіні хмар. Чим вище аркуш, тим більше контрастують кольори.
Малюємо на далекому плані ліс. На пленері папір висихає дуже швидко, тому будемо додавати в міру необхідності води. Змочимо усю частину озера та лісу. Набираємо пензлем різноманітні відтінки зелених, фіолетових, синіх і навіть коричневих кольорів і проводимо вертикальні лінії, захоплюючи простір на папері не тільки для дерев, а й для відображення у воді. Слідкуйте, щоб папір був вологий, інакше не буде м’якого перетікання кольорів одиного в інший. Там, де закінчується відображення дерев, вода буде світло блакитною. Під берегом зробіть синій насичений колір – це відбивається небо. Тепер розділіть берега та воду, прибираючи віджатим пензлем фарбу довгим горизонтальним рухом. У вас повинні вийти смуги на воді, немов брижжі від подуву вітру.
Передній план – найбільш насичений та контрастний. Яскраве сонце підфарбовує пісок теплими охристими, помаранчевими та рожевими відтінками. Краї картини потрібно злегка приглушити, додавши в коричневий колір фіолетових відтінків. Ці ж кольори будуть в тінях від людини, що сидить на березі. Зверніть увагу, що на найясніших місцях, ми не зафарбовуємо папір. Додаючи, таким чином, контрастності, що ілюзорно максимально наближає об’єкт до глядача.
Постарайтеся не дописувати та не переписувати щось у вашій роботі над етюдом. Шар фарби повинен залишитися прозорим, а колір дзвінким. Деякі з наших акварельних ескізів можливо стануть олійним живописом на курсах малювання в Києві.
Робота на пленері допоможе вам бачити природу узагальнено та не фокусуючись на деталях. Ви зможете з часом точно та швидко передавати тональні і кольорові співвідношення, що дуже важливо при роботі над власними картинами.