Настає літо і свіжі фрукти та овочі ваблять нас своїми ароматами, а художників своїми формами та палітрою живих, яскравих кольорів і відтінків. Сьогодні ми не змогли відмовити собі в задоволенні, і будемо малювати акварельний етюд зі свіжими ароматними персиками. Неможливо залишатися байдужим дивлячись на їх яскраву, оксамитову шкірку, цікаві форми, фактури і колірні переходи цих фруктів. Художник, створюючи свої картини, завжди спирається на натуру, навіть якщо пише їх по пам’яті. Вибір акварельного техніки не випадковий, вона допоможе нам в навчанні малюванню, і послужить проміжним етапом у створенні картини маслом.
Наш етюд буде складатися з двох персиків в акварельній техніці. Перед початком роботи поспостерігайте і проаналізуйте предмети, що входять в етюд. Будь-який предмет можна подумки спростити до двомірної геометричної фігури. Наприклад, приплюснутий песик зліва можна подумки вписати в овал, а формою він схожий на тор «кільце». Нектарин справа зі свого контуру підходить ближче до кола. А його форма нагадує кулю. Знаючи ці особливості, ми будемо зображати їх об’ємно використовуючи такі поняття як тінь, півтінь, рефлекс та відблиск.
Для роботи нам знадобляться матеріали та інструменти:
- Акварельная папір;
- Акварель;
- Пензлі для акварелі №1, №4;
- Палітра пластикова або керамічна;
- Олівець і ластик;
- Банка з водою;
- Серветка віджимати пензлі.
Крок №1. Складаємо композицію майбутнього етюду.
Побудуємо композицію на контрасті кольорів і тонів. Покладемо персики на білий фон, плоский зліва і трохи ближче до переднього плану, круглий справа і трохи в глибині. Закріпіть лист акварельного паперу на планшет або щільний картон малярським скотчем. Зробіть олівцем лінійний малюнок. Малюнок повинен бути великим, щоб зручно було промальовувати деталі. Роблячи начерк, враховуйте співвідношення пропорцій між предметами.
Крок №2. Перша заливка кольором.
Почнемо з персика, який зліва. Перша заливка кольором повинна бути світла. Ми взяли охру і кадмій червоний світлий. Для нектарина потрібні більш насичені кольори. Тому беремо кадмій червоний світлий і кармін. Ми працюємо пошарово, тому треба просушувати папір перед подальшою роботою. Для тіні під предметами розмішайте фіолетовий і сепію і зробіть тональну розтяжку. Чим ближче до предмету, тим тінь темніше.
Крок №3. Працюємо по мокрому.
Там, де на фрукти падає світло, ми будемо робити більш теплі відтінки (жовті, рожеві, помаранчеві). Тут ми будемо працювати по мокрому, тобто наносити наступний шар акварельної фарби поки не висох папір. Широким пензлем наносимо по частинах світлий тон, тонким пензлем промальовуємо деталі. Папір не повинен висихати. У тінь додаємо холодні відтінки (хінакрідон, сепія, фіолетовий, ультрамарин).
Шаг№4. Промальовуємо відблиски.
Нектарин в цілому темніше, ніж персик. Тому найсвітліший тон у нього червоний + маджента (рожевий). Працюйте так, щоб на поверхні паперу не залишалося зайвих крапель води. Інакше, у вас не вийде рівномірний шар фарби. У тіньову частину ми додамо холодний відтінок (хінакрідон або краплак). На боках у фрукта є дефекти на шкірці (безліч дрібних точок). Їх можна зробити в кінці використовуючи гуаш. Ми змішали білу і охру. Подивіться з яким ритмом вони нанесені. Відблиски на нектарині можна зробити, злегка вимивши фарбу з аркуша.
Крок №5. Промальовуємо рефлекси і тіні на столі.
Додамо темряви під предметами на столі. Візьміть сепію і ультрамарин синій. У вас вийде холодний сірий колір. Нанесіть фарбу і поки не висох папір, капніть рожевий відтінок. Це буде рефлекс від персика на столі.
Наш акварельний етюд готовий. Такі тренувальні начерки знадобляться вам, щоб в подальшому сміливіше працювати з великими багатопредметні натюрмортами в студії малювання ArtClass. Етюд можна оформити, вставивши його в раму з паспарту, і тоді він перетвориться в закінчену акварельну роботу.