Малювання з натури олівцем важливий етап в навчанні малюванню. Він допоможе початківцям художникам розвинути оковимір і навчить правильно передавати пропорції предметів. Вчитися малювати з натури треба починати з простих предметів, що не мають численних вигинів, носиків, кришечок, отворів і т.п. Зображення різного посуду як то кухлики, чайнички, вази, глечики часто стають цікавим доповненням, а іноді і центральним предметом в натюрмортах олією або аквареллю. Тому вміння малювати такого роду предметів Вам дуже стане в нагоді для написання цікавих і виразних картин на наших курсах малювання для дорослих або на наших майстер-класах по малюнку і живопису для дорослих та дітей.
Сьогодні ми розглянемо, як намалювати кухоль, в основі форми якого знаходиться усічений конус.
Лінійна побудова. Передача пропорцій предмета.
У кожного предмета є свої основні пропорції, такі як співвідношення висоти до ширини. Для початку намалюємо вертикальну вісь симетрії. На ній відзначимо зарубками висоту нашого майбутнього кухля. Верхнє коло трохи ширше основи. За допомогою візування можна дізнатися їх співвідношення. Виходить приблизно 1: 0,7. Висота кухля і діаметр верхньої окружності – 1: 1.
Тепер перейдемо до зображення кіл в перспективі. З уроку про конус нам відомо, що коло буде виглядати в перспективі як еліпс. Ширина залишається незмінною, зменшується висота. Інтуїтивно визначте цей розмір і поставте зарубки. Головною помилкою при малюванні кола в перспективі часто буває приплюснути з боків еліпса.
Тому наша порада: намалюйте два маленькі кола, і коли будете малювати дугу нашого основного еліпса, Ви пройдете навколо цих кіл і не зробите гострих кутів.
Повітряна перспектива. Передача об’єму предмета.
Передача об’єму предмета, а значить повітряної перспективи, відбувається за допомогою тону. Уважно подивіться на предмет і проаналізуйте як світло і тінь утворюють форму. Почніть штрихування власної тіні кухля, як по зовнішній стороні, так і по внутрішній. Порівняйте, яка з них темніше.
Для того щоб передати край який ближче до глядача, ми зображуємо тінь більш насиченою, рухаючись вниз трохи послаблюємо тон, так як знизу ми бачимо відбите від навколишніх поверхонь світло – рефлекс. Освітлена частина теж нерівномірна по тону. Чим далі від глядача, тим буде темніше. На межі світла і тіні – півтон. Падаюча тінь завжди темніше власної тіні предмета. Горизонтальними штрихами тонуємо тінь. Чим ближче до предмету, тим темніше і чіткіше будуть краї. На ручці теж будуть півтони і тіні, промалюйте її форму.
І порада на завершення. Не забудьте поставити відблиски гумкою. Це додасть матеріальності і підкреслить глянцеву поверхню нашого кухля.