Весна чудова пора для живопису. Природа прокидається і дарує художнику багато надихаючих сюжетів. Сьогодні на курсах малювання в Києві ми будемо малювати акварельний натюрморт з букетом нарцисів. Почнемо зі складання композиції з декількох предметів і підбору цікавого освітлення і кута зору. Натюрморт з букетом нарцисів доповнимо маленькою чашечкою кави та зефіром. Світло поставимо справа, щоб розділити зображення максимально контрастно на світло і тінь.
Зверніть увагу, що серед білих квітів є жовта. Це зроблено спеціально, щоб композиція картини не була монотонною. Квітка, яка випадково опинилася трохи вище, ніж інші буде надавати динамічності нашій картині.
У роботі ми будемо використовувати акварельні фарби наступних кольорів:
- лимонний жовтий,
- охра,
- блакитний,
- синій,
- коричневий марс,
- Сієна натуральна,
- окис хрому (зелений),
- помаранчевий,
- фіолетовий.
Перший крок. Начерк майбутньої картини олівцем
Начерк майбутньої картини зробимо олівцем і побудуємо вазу, кухоль і вазочку для зефіру. Квіти і зефір промальовуємо, коли накидаємо предмети.
У цьому натюрморті можна використовувати маскувальну рідину. Вона допоможе зберегти не зафарбованими дрібні деталі картини, такі як відблиски на предметах, краї пелюсток і т.п. На фото маскуюча рідина виглядає як сірі мазки. Це зручно, коли ви працюєте аквареллю по-мокрому. При цьому маскуюча рідина в кінці роботи легко видаляється ластиком.
Другий крок. Малюємо акварельними фарбами.
Підготуйте в палітрі потрібні відтінки, щоб не довелося під час роботи зупинятися і розводити пігменти. Якщо фарби висохнуть на папері під час роботи, то плавні переходи від одного кольору до іншого зробити не вдасться. У цьому полягає принцип малювання аквареллю по-мокрому.
Починаємо працювати з фону. Відразу буде видно наскільки темним потрібно зробити відтінок, щоб виділялися білі квіти. За основу беремо сиену, в тіні додаємо фіолетові та сині холодні тони.
Коли фарба підсохла, можна перейти до квітів. В тінях прокладаємо блакитні і злегка бірюзові тони (блакитний + крапелька лимонного), на світлих місцях – салатовий (лимонний + крапелька блакитного).
Нарциси повинні залишатися білими, не дивлячись на те, що ми їх пишемо кольоровими. Жовта квітка в тіні здається зеленою. Не бійтеся додавати блакитні або сині кольори, вони утворюють нові відтінки при змішуванні з жовтим пігментом
Зефір і кухлик знаходяться далі від джерела освітлення, тому на них будуть переважати холодні тони. Серветку занадто докладно не прорисовуємо, глядач повинен тільки здогадуватися, що вона там є. На дальньому плані ми розмиваємо перехід між краєм столу і стіною, зм’якшуємо усі лінії, які «розрізали» б картину.
Придивіться уважно до вази, і ви побачите якого кольору плями скла над водою, під водою та еліпс поверхні води. По краях скло виглядає світло помаранчевим, блакитним, всередині – сепія, і індиго. Стебла квітів починаємо писати з найсвітліших відтінків (світло зелений і салатовий), чим вище стебло, тим темніше, додаємо до зелених сині і фіолетові кольори. Після висихання картина може дуже висвітлитись, в такому випадку зробіть кілька лессірованних шарів, поки не будете задоволені результатом. Кожен попередній шар акварелі повинен висохнути, тоді на картині не буде плям і забрудненості кольору.
Знімемо маскувальну рідину
Знімемо маскувальну рідину. Вона схожа на гумову плівку і добре скочується від тертя гумкою. Незафарбовані місця в акварелі завжди надають легкість і прозорість картині. Але якщо вони здадуться занадто білими, розмийте їх з сусіднім кольором, щоб позбутися занадто великого контрасту в зображенні.
І ще одна порада на завершення. Частіше вставайте під час малювання і дивіться процес на відстані, в цьому випадку ви будете бачити картину цілісно, а не тільки її окремі фрагменти. Відвідавши майстер–класи з живопису та малюнку в нашій студії малювання Ви дізнаєтеся більше про секрети складання композиції і написанні картини аквареллю або олійними фарбами.