Влітку нас оточують запахи польових трав, смак свіжозібраних овочів та фруктів, а для художника це ще й різноманіття колірних поєднань наданих самою Природою. Прагнення навчитися передавати точно не тільки колір і форму, а й емоції, пов’язані з навколишнім світом, надихає на роботу з натури. Зараз ми будемо малювати швидкий етюд літніх ароматних яблук.
Виберіть пару різних за кольором і, бажано, за формою плодів. У нас одне яблучко зелено-червоне, а друге попалося темно червоне з карміновим бочком. Поставте їх так, щоб світло було збоку. З цього ракурсу добре видно відблиски і рефлекси.
Для написання яблук аквареллю нам знадобляться:
- акварельні фарби,
- папір для акварелі;
- пензлі білячі або синтетичні (№ 2, №5, №10)
- вода в ємності;
- серветка (витирати пензлі).
Зробіть попередній начерк олівцем розташовуючи яблука відповідно до законів композиції.
Для фону ми будемо використовувати охру і індиго.
Змочіть весь аркуш паперу і дочекайтеся повного висихання. Тепер змочіть тільки фон навколо яблук і починайте працювати охрою, сильно розведеною у воді. Це будуть ділянки куди потрапляє світло. Не чекаючи, коли фарба висохне, профарбовуємо темним кольором індиго. Особливо контрастно має бути в тому місці, де верхня частина яблук потрапляє на фон. Таким чином, ми підкреслюємо плановість в композиції. Яблука будуть здаватися ще ближче до глядача.
Пам’ятайте, якщо світло має теплий відтінок (жовтий, салатовий) тоді тіні матимуть холодний відтінок (синій, фіолетовий, смарагдовий, карміновий).
Почнемо з правого яблука, воно ближче до лампи, і значить, його гамма буде тепліше. Використовуйте жовтий, салатовий і червоний світлий. Завжди залишайте не зафарбовані ділянки паперу, де будуть відблиски і на межі між фоном і самим яблуком. Це додасть контрастності зображенню. Спочатку покладіть світлий червоний, а потім «по мокрому» додавайте більш насичені кольори жовтого, червоного, а в тінях – охру і коричневий з додаванням зеленого.
Яблуко зліва почнемо писати світлим рожевим, і поки фарба не висохла, опрацьовуємо власну тінь бордовим і карміновим кольором. У серединці близько хвостика зробіть пару мазків охри. Прийом «по мокрому» дозволяє фарбам перетікати одна в одну, що створює ефект легкості і прозорості в живопису.
Падаючі тіні зробимо кольором індиго і всередині обов’язково капніть відтінком рожевого, щоб передати рефлекс від яблука.
Коли робота висохла, напишемо тонким пензлем хвостики у яблук. Вони теж мають світло і тінь, тому на світлій стороні залишайте не зафарбованим папір, а там де тінь, різними відтінками коричневих кольорів з додаванням зеленого намалюйте цю гілочку. Не забудьте падаючу тінь – вона буде легкого відтінку синього кольору, прозорим лессировочним шаром.
Наш етюд з яблуками готовий. Уміння малювати окремі предмети знадобиться Вам в майбутньому для складання і написання власного неповторного натюрморту в студії на уроках малювання для дорослих в Києві. Під керівництвом досвідчених викладачів Ви зможете написати натюрморт акварельними або олійними фарбами. Приходьте, наші двері відкриті для всіх. 🙂